//
citești...
Reforma Bisericii

Probleme care nu ar trebui sa fie o problema Partea 1


Fiecare generatie bisericeasca, si nu numai, se confrunta cu anumite provocari specifice timpului. Exista provocari de rutina care au existat de la facerea lumii si vor exista pana la sfarsitul ei. Exemple ar fi:neiertarea, ura, invidia, gelozia, minciuna, pofta, imoralitatea, etc–astea sunt standard si sunt radacinile.. Dar din aceste radacini incoltesc si infloresc anumite probleme sociale care patrund si in Biserica si astea difera de la o generatie la alta.Unele trec odata cu treceea timpului, altele raman pt multe generatii viitoare in forma scazuta, stagnata sau chiar progresiva.
Acum 2000 de ani, problemele acute in Biserica erau chestii din Legea lui Moise: mancare, circumcizie, samd. In vremea de acuma sunt 2 probleme social, spirituale pt ca au inceput sa si faca cuib si in Biserica. Este vorba despre lgbtism si sora (nu cu mult) mai mica a feministelor: #MeToo (SiEu) care in Biserica se numeste #ChurchToo (SiBiserica) si #SilenceIsNotSpiritual (TacereaNuEDuhovniceasca). Aceste miscari, desi joaca in echipe diferite si paralele, au aceasi miza–rastunarea de situatie cu japca. Ambele cred ca au inceput prin anii inainte de 60 in SUA (de acolo vin mai toate, si bunele si relele) sub denumiri diferite. Dar as spune ca in ultimii 10 ani aceste miscari au devenit extrem de puternice si sunt in rapida si continua crestere.
Ce vor aceste miscari? Vor „diversitate” si „egalitate” (sa fie recunoscuti, ordinati, etc ca si restul specilor umane pt ca nu ar fi nici o diferenta scripturala zic ele), dar in realitate vor sa uzurpe autoritatea existenta si sa o preia. Dar nu vreau sa ma focalizez pe lgbtism de data asta, doar pt ca in societate sunt un pic in urma miscarii feministe si mai putin la moda in Biserica deocamdata..
De secole si in societate si in Biserica, si de milenii in Iudaism–de la facerea lumii chiar–femeia a jucat un rol secundar, obscur, in spatele scenei, cum s ar zice (dar la fel de important in economia lui Dumnezeu) si nimeni nu a contestat acest lucru decat poate foarte izolat, dar in nici un caz la nivel national sau global. Totusi incepand cu secolul XIX (odata cu emanciparea femeii in dreptul de vot) „promovaea” femei in societate si apoi in Biserica a inceput sa devina tot mai mult o prioritate. De observat este ca mai toate provocarile acestea incep in societate iar apoi patrund in Biseica, dar niciodata invers..Dar sa trec peste istorie la subiectul de azi–se vrea „depturi egale” pt femei in toate aspectele bisericesti. Mai intai s.a inceput cu dreptul femeii–in lupta pt egalitate–sa divorteze–pe vremuri doar barbatul putea divorta de femeie, invers era interzis. In zilele noastre s.a ajuns la apogeu: sa nu mai fie nici o diferenta, nici macar una–altfel se striga discriminare.
Tebuie sa fac o paranteza si sa spun ca nu sunt impotriva femeilor nici pentru femei asa cum nu sunt impotriva barbatilor nici pentru barbati in ceea ce spun aici pe tema de fata, ci vreau sa fiu pentru adevar si impotriva erorii.Deci vreau sa plec de la punctul neutru pe cat posibil omeneste. Dar trebuie sa spun ca astazi, in occident, s a ajuns la punctul unde daca un barbat zice ceva care nu „promoveaza” femeia dupa dorintele vremii sau, mai grav, zice ceva negativ–chiar incontestabil adevarat sa fie–cu privire la sexul feminin, este catalogat misogin, opresator, inapoiat si are toate sansele sa nu mai aibe viitor in vreao functie in societate sau in Biserica–cel putin in SUA. Asa sunt vremuile acuma. Vrei sa.ti mearga bine? promoveaza „cauza” feminista si nu te atinge de „drepturile” lgbtiste.
Acuma hai sa vedem cum sunt motivate toate aceste demersuri pt ca totul trebuie „justificat”. Pai daca Dumnezeu a trebuit sa gaseasca o cale legitima prin care sa ramana drept si totusi sa justifice pe pacatos–si a facut.o murind El in locul lui, si miscarile astea trebuie sa „impace” cumva capra cu varza cu „ajutorul” scripturilor–daca nu sunt de partea lor, le rastalmacesc. Hai sa vedem cum! Pai, se incepe cu versete scoase din context precum: Gal 3:28, In Cristos nu este nici femeie nici babat, nici iude nici grec…., apoi, Matei 28:1-10, femeile au fost primele care au vazut si vestit invierea lui Isus au fost primele care au crezut, Luca 8:1-3, femeile au fost cele care au ingrijit de nevoile materiale a lui Isus si a ucenicilor, samd. Acuma astea sunt adevaruri dar si adevarul daca il folosesti in alt scop decat in cel in care a fost intentionat, devine minciuna. Asta este f important de inteles pt ca adevarul este adevar numai daca este folosit ca atare.Hai sa le luam pe rand:
1. Gal 3:28 asta se refera la rascumparare–toti suntem rascumparati la fel: prin credinta in Jertfa, egal ca esti evreu,barbat, femeie, destept sau nu, bun sau rau, descurcaret sau nu, indiferent de natie, samd. Asta nu exclude ca ar exista diferente in alte sensuri. Dimpotriva, ni se spune clar ca sunt diferente pt ca este scris: „mai intai pt iudeu si apoi pt grec”–fie ca e voba de mantuire sau de pedeapsa–rom 1:16; rom 2:9. Exista si diferente in randuiala Bisericii intre barbati si femei–Isus nu a ordinat nici una din femeile care ii slujeau, apostol, nici macar pe maica sa. Ni se spune ca femeia sa se teama de barbat si barbatul sa si iubeasca femeia, dar nu invers. Femeii i se spune sa se supuna barbatului si nu invers. Ni se spune ca femeia sa si acopere capul (pt ca e este slava barbatului), pe cand barbatul nu trebuie sa faca asta (pt ca el este slava lui Dumnezeu)–mare diferenta, zic eu; sa taca si sa nu se ridice mai presus de barbat nici sa nu invete pe barbat, ci sa fie ea invatata de barbat pt ca Adam a fost facut primiul si nu Eva; si, femeia a fost facuta pt barbat si nu invers; si, Eva a fost cea care a cazut in pacat fiind amagita si nu Adam. Chiar si in Cristos femeia continua sa nasca copii nu barbatul. Parul lung pt o femeie este o cinste, pt barbat este o rusine. DECI SUNT DIFErENTE CU DUIUMUL, NUMAI OrB SA FII SA NU LE VEZI. Sti ce e culmea in toata chestia asta? Promotorii „egalitatii” nu sunt impotriva diferentelor cand e vorba sa spuna ca femeile sunt „mai sensibile”, „mai profunde”, „mai….superioare” in toate si nu mai invoca Gal 3:28 Hm! Nu cred ca se cauta egalitate.
IMAGINEAZATI UN BArBAT SA PrETINDA CA SI EL SA AIBE DrEPTUL SI E CHEMAT SA NASCA COPII folosindu se de Gal 3:28, IAr DACA IL rEFUZI SAU SPUI CA E NEBUN DE LEGAT, SA STrIGE CA FACI DISCrIMINArE . Asa ceva nu ar trece decat ca o nebunie, dar exact asta se face din celalta parte si o numim „drepturile femeii” si”drepturi egale”. Nebunia a ajuns asa de mare incat, in numele „drepturilor” femei, s a legalizat avortul–cea mai odioasa crima. Femeile pot face avot pana in luna a 9 a. Asadar, Gal 3:28 nu anuleaza toate celelalte versete si nici invers si nici nu sunt in contradictie pt ca sunt paralele.
Matei 28:1-10 Sigur, au fost primele dar pt ca din nou mantuirea nu se da decat prin Har la toti si este pt toti. Totusi NIMIC nu a devenit oficial pana nu au crezut si barbatii si apoi, in final, apostolii. Macar ca au fost ultimii sa creada, au fost primii–si singuri–sa predice la Penticost. Tot ei au decis cine sa fie apostol in locul lui Iuda–si au ales tot un barbat. N.au ales pe una din femeile care au crezut si vestit primele pe Isus. De ce? Ar fi fost o ocazie mare sa fi facut asta, daca n.ar fi fost nici o diferenta.
Luca 8:1-3 Faptul ca dai bani si faci mancare nu iti da dreptul sa predici in forma eclesiastica sau sa fii ordinat. Niciunde in Biblie nu gasim vreun indiciu in sensul asta fie pt barbati sau femei. Dimpotriva, acest veset chiar confirma rolul femeilor in lucrare alaturi de Isus–sa slujeasca in felul asta.
Ok, atunci care este rolul femeii in Biserica? Exista exceptii de la regula? Femeile au roluri variate, si da, exista exceptii despre care voi scrie in postarea urmatoare.
PS–O mica nota: indraznesc sa spun ca chestia de azi cu lgbtismul in Biserica si identitatea de gen unde fiecare poate fi ce vrea el/ea vine in parte de la rastalmacirea versetului din Gal 3:28. Cel putin acolo ii este radacina. Nu am mai vrut dierente, uite unde s a ajuns. PUTIN ALUAT DOSPESTE TOATA PLAMADEALA!. De aceea mi se pare extrem de important ca aceasta erezie populista sa fie combatuta si desfintata la maxim–este cat se poate de periculoasa desi pare cat se poate de inocenta.

Despre Val

Sunt interesat de a trezi lumea crestina la o intelegere biblica a mersului Bisericii (si nu numai) asa cum a fost intentionata de Dumnezeu. Biserica, cel putin in lumea libera, trece printr-o criza de identitate cautandu-si implinirea mai mult in lucrurile exterioare si de imagine… Cu disperare avem nevoie de Reforma, dar mai intai avem nevoie de Trezire….Dumnezeu sa ne aduca inapoi la credinta dintai, unde Cristos este Centrul, Pocainta este Mesajul, viata sfanta este preocuparea crestinului, iar Venirea Domnului in Imparatia Sa este Scopul nostru final… O Biserica care arde in iubire pt Acela (Isus Cristos) cu care a fost logodita. Sa ne ajute Dumnezeu! Amin!

Discuție

Niciun comentariu până acum.

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Google

Comentezi folosind contul tău Google. Dezautentificare /  Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare /  Schimbă )

Conectare la %s

Arhive

decembrie 2018
L M M J V S D
 12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
31  

Enter your email address to subscribe to this blog and receive notifications of new posts by email.

Alătură-te altor 26 de urmăritori

%d blogeri au apreciat: